שיקום מבנים מסוכנים

צו מבנה מסוכן זהו צו אשר העירייה מוציאה למבנה כאשר יש סיכון ממשי לדיירים או לעוברים ושבים, לדוגמא: התרופפות ונפילת אריחי שיש, נפילת משטחי בטון מהבנייו וכדומה...

מכיוון וחיפה היא עיר עתיקה אשר יושבת על נמל, ישנם לא מעט בניינים ישנים ברחבי העיר חיפה. לכן יש לא מעט שיקום מבנים ברחבי העיר, כמו כן מכיוון ויש חשיבות היסטורית להרבה מהמבנים הללו אין אפשרות בהריסה אלא רק שיקום, תיקון ושיפוץ הבניין.
כאשר העיריה מוציאה צו כזה לבניין, יש לקחת את הנושא ברצינות רבה ולטיפול מיידי, אי-טיפול מיידי בנושא עלול לגרור קנסות, תביעות ואף סכנה ממשית לבטחון ושלום הדיריים במבנה.
מרגע החלטת טיפול בצו יש ליצור קשר עם חברה אשר מנוסה בתחום ומעסיקה בעלי מקצוע בעלי נסיון בתחום השיקום, בגלל שתהליך השיקום הוא תהליך בטיחותי מורכב אשר כולל מספר שלבים לא מעט לאורך התהליך, בין היתר קבלת אישורים והגשתם לעירייה לביטול הצו ,תמיד יש עדיפות לקחת חברה ולא קבלן לפרוייקט מסוג זה.

התהליך יתחיל בבדיקת מהנדס של הבניין והצו , אשר ייסקור את היקף הנזקים החיצוני לבניין ולעמודי הבניין, כאשר לרב העבודה תתחיל מחיזוק ותיקון של המפגעים בעמודי הבניין והמעטפת החיצונית של הבניין. תהליך זה דורש מיומנות ומקצועיות עצומה, התהליך מורכב ויש לעשותו על פי הנחיות המהנדס בשטח ומפרט המהנדס, יש להשתמש בחומרי איטום ושיקום בעלי שם עולמי ומקצועי בתחום.
בפרוייקט כזה אין מקום לחסוך עלויות בחומרים או בעלי מקצוע , אשר דבר כזה עלל לגרום לסיכון ממשי בחיי אדם.

חברת ממד חיפה בע"מ , תוכלו למצוא את מיטב בעלי המקצוע בתחום זה אשר כוללים-
מהנדס, מנהל פרוייקטים, מנהל בטיחות,עובדי שטח, בדיקות איטום ובטיחות וליווי צמוד בכל הגשת הניירת והאישורים לעירייה עד קבלת ביטול הצו

ממד חיפה בע"מ מתמחה ב:

  • תיקון ושיקום קירות טייח מתפוררים.
  • איטום, תיקון ושיקום נזקי מים ורטיבות לבניין.
  • שיקום ותיקון תפרי התפשטות במבנה.
  • פירוק, הדבקה, ליטוש וניקוי בשטיפה של אריחי שיש.
  • צביעה חיצונית למבנים – צביעת המבנה לפי בחירת הלקוח.
  • שיקום מבני בטון –עמודי הבניין,מעטפת חיצונית, מדרגות וגג הבניין.
  • שיקום אלמנטי ברזל ע"י טיפול וסילוק הקורוזיה, למניעה- טיפול בחומרים אנטי- קורוזיביים.

חיזוק בניינים לרעידות אדמה

אין דבר כזה רעידת אדמה מסוכנת – יש מבנים מסוכנים !!!

בניינים אשר נבנו בישראל לפני שנת 1980 לרב אינם עומדים בתקן עמידות מחמיר בפני רעידות אדמה.
בניינים אשר נבנו לאחר שנת 1980 לרב נבנו עם התקן ולכן הינם עמידים יותר.
בניינים אשר כוללים בתוכם מרחב מוגן כגון ממ"ד/ממ"ק/ וכיו"ב… נחשבים לרב לבניינים עמידים יותר מכיוון והמרחבים מספקים חוסן נוסף למבנה כולו.

מבנים אשר נבנו והוקמו לפני שנת 1980 אינם עומדים בתקן העמידות ולכן חשוב מאוד לחזקם,
מומלץ לבדוק את אפשרות חיזוק הבניין על פי " תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה" – תמ"א 38 .

הרבה פעמים כאשר יש החלטה על חיזוק המבנה מבקשים לנצל את האפשרות ועל הדרך לבצע מה שנקרא תמ"א 38, שזה בעצם שדרוג הבניין והנכסים הנמצאים בו ע"י מספר אופציות, בין הוספת ממ"ד,מרפסת,קילומטראז' לדירה או הוספת קומה על המבנה הקיים ועוד.

השלב הראשון הוא לוודא שרב הדיירים בבניין מסכימים ומעוניינים בהליך חיזוק המבנה, תמיד יש עדיפות ל 100% מהדיירים על מנת למנוע ויכוחים ושיכנועים שעלולים להוביל לעיכובים רבים ומיותרים אך גם כאשר יש הסכמה של הרב 66% מהדיירים ניתן להמשיך הלאה.

תמיד יש לזכור כי אפשר רק לחזק את המבנה ולא לעשות שיפור ושידרוג הנכס ע"י תמ"א 38.

בשלב הנוכחי מבוצעות בדיקות לבניין ע"י מהנדס/אדריכל על מנת להחליט אילו חיזוקים יש לבצע במבנה, חיזוקי עמודים,תשתיות,מעטפת חיצונית וכדומה… בשלב זה גם נתחיל בסרטוט התוכניות ורעיונות לתוספות אפשריות, לאחר הסכמת הדיירים עם התוכניות, הן מוגשות לעירייה לאישורים והייתרים ועם קבלת האישור ניתן להתחיל בעבודה ולהתקדם.

לכן כאשר מחליטים על ביצוע פרוייקט של חיזוק המבנה לרעידות אדמה חשוב מאוד לבחור אך ורק באנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים בנושא, כאן נכנס חשיבות המהנדס, נכון אין הוא מבצע בשטח את העבוד אך הוא דואג לאילו חלקי הבניין יש צורך בחיזוק ואלו סוגי חיזוקים יש לבצע ולכן חשוב מאוד להקפיד על מהנדס מקצועי ובעל נסיון עשיר, המהנדס צריך להיות בפיקוח וליווי צמוד של העבודה על מנת לוודא כי כל שלבי החיזוק בוצעו לפי המפרט והתוכניות.

במקום זה גם נכנסות לתמונה טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים אשר חברת ממד חיפה בע"מ מקפידה על השימוש בהם, חברת ממד חיפה תלווה אתכם מהשלב הראשון דרך הגשת התוכניות הוצאת היתרים ועד השלב הסופי, הגמר לרצון הדיירים.

אנו מתחייבים לשימוש בטכנולוגיה ובמוצרים המתקדמים ביותר ובליווי צמוד לאורך כל הפרויקט של מהנדס אזרחי אשר מתמחה בחיזוק,שיקום ושימור מבנים.

צרו איתנו קשר ואנו נגיע אליכם לבניין להערכה והסתכלות ראשונית ללא עלות והתחייבות.

צביעת בניין ושיפוץ חיצוני לבניין

חוק שיפוץ בניין משותף

לפי חוק בניין משותך יש אפשרות לשיפוץ הבניין עם רוב של 2/3 , לפי חוק שיפוץ בניין

בין הפרויקטים שלנו